مطابق تحقیقات جدید دانشگاه شرق آنگلیا و بیرکبک ، دانشگاه لندن ، خلق و خوی خود کودکان می تواند باعث شود تلویزیون تلویزیون تماشا کند.

یافته های جدید منتشر شده امروز نشان می دهد که پاسخ های مغزی نوزادان 10 ماهه می تواند پیش بینی کند که آیا شش ماه بعد از تماشای برنامه های تلویزیونی با سرعت بالا لذت می برند یا خیر.

این تیم تحقیقاتی می گوید که این یافته ها برای بحث در مورد بحث در مورد قرار گرفتن در معرض اولیه تلویزیون مهم است.

محقق برجسته دکتر Teodora Gliga ، از دانشکده روانشناسی UEA ، گفت: "محیط حسی پیرامون نوزادان و خردسالان واقعاً پیچیده و به هم ریخته است ، اما توانایی توجه به چیزی از نخستین نقاط عطف رشد در نوزادان است.

"حتی قبل از اینکه آنها بتوانند سوالی بپرسند ، کودکان به میزان زیادی در نحوه هدایت آنها به کاوش در محیط اطراف خود و درگیر شدن با مناظر یا صداهای جدید متفاوت هستند.

"ما می خواستیم دریابیم که چرا نوزادان به شکلی که به دنبال تحریک حسی بصری جدید هستند - از جمله جذب اشیاء براق ، رنگ های روشن یا تصاویر متحرک در تلویزیون ، چنان متفاوت هستند.

"تئوری های مختلفی برای توضیح این تفاوت ها وجود داشته است ، با برخی نشان می دهد که شیرخواران با حساسیت کمتری به دنبال تحریک کمتری خواهند بود. برخی دیگر نشان می دهند که بعضی از نوزادان در پردازش اطلاعات به سادگی سریعتر عمل می کنند. مکررا.

"در این مطالعه ما با استفاده از اینکه نشان می دهد اولویت برای جدید بودن باعث می شود که برخی از نوزادان به دنبال تحریک متنوع تر باشند ، از نظریه سوم حمایت کنیم."

این تیم تحقیقاتی با استفاده از روش تصویربرداری از مغز موسوم به الکتروانسفالوگرافی (EEG) ، فعالیت مغز را در 48 کودک 10 ماهه بررسی کردند در حالی که آنها یک کلیپ 40 ثانیه ای از فیلم دیزنی Fantasia را تکرار کردند.

آنها مطالعه کردند که چگونه امواج مغزی کودکان به وقفه های تصادفی در فیلم پاسخ می دهند - به شکل یک تابلوی سیاه و سفید که به طور ناگهانی چشمک می زند روی صفحه.

دکتر گلیگا اظهار داشت: "در حالی که نوزادان کلیپ ویدیویی مکرر را تماشا می کردند ، پاسخ EEG به ما گفتند که محتوای آن را یاد گرفته اند. ما انتظار داشتیم که چون این فیلم کمتر رمان می شود و به همین دلیل توجه آنها را کمتر جلب می کند ، آنها شروع به توجه به صفحه چک می کنند.

وی افزود: "اما برخی از نوزادان در حالی که هنوز در مورد این ویدئو آموخته بودند ، شروع به پاسخگویی به صفحه شطرنج کردند - نشان می دهد که این کودکان اطلاعات قدیمی زیادی را داشته اند.

وی افزود: "برعکس ، دیگران حتی وقتی که چیز زیادی برای آموختن از آن وجود نداشت ، درگیر این فیلم بودند."

از والدین و مراقبین نیز خواسته شد تا پرسشنامه ای راجع به رفتارهای حسی نوزادانشان - از جمله اینکه آیا آنها از تماشای برنامه های تلویزیونی با رنگ روشن و سریع استفاده می کنند ، پر کنند. این شش ماه بعد با یک پرسشنامه مشابه دوم دنبال شد.

دکتر گلیگا اظهار داشت: یافتن پاسخ های مغزی در 10 ماه بسیار جالب بود و این نشان می دهد که نوزادان چقدر سریع توجه خود را از این فیلم مکرر به تابلوی نوار چسباندند ، پیش بینی کردند که آیا شش ماه بعد از تماشای برنامه های تلویزیونی با سرعت بالا لذت می برند.

"این یافته ها برای بحث در مورد قرار گرفتن در معرض زودهنگام تلویزیون از آنجا که آنها نشان می دهد که خلق و خوی کودکان ممکن است تفاوت در معرض تلویزیون منجر شود مهم است.

وی افزود: "بعید است که یافته های ما با قرار گرفتن در معرض زودهنگام تلویزیون توضیح داده شود ، زیرا والدین گزارش دادند که فقط بخش کوچکی از کودکان 10 ماهه در حال تماشای برنامه های تلویزیونی هستند."

النا سرنا پیک کاردی ، از بیرکبک ، دانشگاه لندن ، اظهار داشت: "بخش بعدی تحقیق ما با هدف فهمیدن دقیقا چه چیزی این تفاوت های فردی را به توجه به جدید بودن سوق می دهد ، از جمله نقشی که ممکن است محیط های اولیه داشته باشند.

"اکتشاف و کشف برای یادگیری و رشد شناختی کودکان ضروری است. با این وجود ، کودکان مختلف ممکن است از محیط های مختلف برای یادگیری خود بهره مند شوند. به همین ترتیب ، این تحقیق به ما کمک می کند تا درک کنیم که چگونه محیط های فردی ممکن است یادگیری کودکان را پرورش دهد ، رشد شناختی آنها را تقویت کند و در نهایت ، از دستیابی به پتانسیل کامل خود پشتیبانی کنید.

این تحقیق توسط UEA با همکاری Birkbeck ، دانشگاه لندن و دانشگاه کمبریج انجام شد. این بودجه توسط شورای تحقیقات پزشکی تأمین شد.