تحقیقات جدید نشان می دهد که خیال پردازی در محل کار می تواند نوآوری های خلاقانه را هدایت کند.
آیا رویاپردازی در محل کار اتلاف وقت است یا ابزاری مهم برای تقویت خلاقیت؟ تحقیقات جدید نشان می دهد پاسخ هر دو بسته به ویژگی های شخصی که خیال پردازی می کند بستگی دارد. وقتی یک خیالباف به کاری که انجام می دهند اهمیت می دهد ، این فعالیت می تواند نوآوری و حل خلاقانه مشکلات را تقویت کند.
Nicole Lazzaro اولین بازی را برای آیفون طراحی کرد. او همچنین معتقد به رویاپردازی است. او به من گفت: "من از رویاهای روزانه برای حل چالش های پیچیده استفاده می کنم." فراتر از کار خود به عنوان توسعه دهنده بازی ، او عمدا برای مدیریت داده ها رویا می شود.
لازارو توضیح می دهد: "من در حال انجام مشاغل خود اغلب مجموعه های بزرگی از داده ها را می گیرم و از ضمیر ناخودآگاه خود می خواهم که آنها را در چند کلمه یا تصویری که مشکل را حل می کند تلفیق کند." "من می فهمم که باید در تمام کلمات بنویسم تا بتوانم آنچه را که نوشتم یا ترسیم کردم [یک بار] که کاملاً بیدار هستم بخوانم."
این تکنیک به او کمک کرد دستیابی به موفقیت مورد افتخار خود را انجام دهد: مدل چهار کلید برای سرگرمی. او یک مجموعه داده بزرگ از اطلاعات احساسات چهره بازیکنان را برداشت و به خیال پردازی پرداخت. او می گوید: "چشمهایم را می بندم و مسئله را در ذهنم حل می کنم." "من الگویی را ایجاد کردم که نشان می دهد چگونه عملکرد بازیکنان در بازی ها احساسی را که بازیکنان احساس می کنند ایجاد می کند."
خیال پردازی ، پیشرفت هایی را به دنبال دارد
نویسندگان مطالعه درباره خیال پردازی در محل کار با او موافق هستند. این مقاله ، در مجله آکادمی مدیریت ، منتشر شده است ، رویاپردازی را به عنوان "مکانیسم مهم برای ارتباط بین نوع کارهایی که مردم انجام می دهند و میزان خلاقیتی که در کار دارند نشان می دهد".
خلاقیت در محل کار مدرن ، جایی که ما دائماً به دنبال جدیدترین نوآوری هستیم ، در حد بالایی است. در این تنظیم ، خیال پردازی می تواند یک دارایی فوق العاده باشد. مارکوس بائر در یک خبرنامه مطبوعاتی گفت: "خیال پردازی می تواند برای تمایل فرد به شکستن چالش های دشوار با روش های جدید پیشرفتهای چشمگیری داشته باشد." همکاران وی اریک دین ، استادیار رفتارهای سازمانی در اولین و هکتور پی مادرید از پونتیفیا یونیوردیداد هستند.
این سه نفر صدها کارمند را در صنایع مختلف از جمله بانکداری ، بازرگانی و فناوری مورد مطالعه قرار دادند. آنها دریافتند که مشکلات فریبکارانه مردم را بسیار بیشتر به خیال پردازی وا می دارد. رویاهای روزانه بطور مداوم باعث افزایش خلاقیت رویاپردازان می شوند ، به شرط آنکه یک معیار اصلی را داشته باشند.
نکته اصلی خیال پردازی در محل کار این بود که چقدر رویاپرداز در کارشان سرمایه گذاری کرده است. بائر گفت ، "[وقتی] مردم عمیقاً به کاری که می کنند اهمیت می دهند ، آنچه در وهله اول آنها را به سمت این حرفه جذب کرده است ،" هرچه یک کارگر از کار خود لذت بیشتری می برد و از او راضی می کرد ، بیشتر احتمال دارد که درباره کارهای شغلی خود خیال پردازی کنند.
در برخی موارد ، خیال پردازی باعث کاهش بهره وری می شود
اما اگر کارگران فاقد حس عمیق حرفه ای با کار خود بودند ، آرزوهای روز به سرعت بی حاصل می شدند. در این افراد ، رویاهای روزانه هدر رفتن احمقانه ای است که معلمان دبیرستان من را ممنوع کرده اند. بائر گفت: "رویاپردازی رویای بدون این تمرکز دارای نقاط ضعف قابل توجهی است ، که به طور مستقیم در رده بندی های عملکرد کلی افراد قرار دارد."
هنوز ، رویای خیال بافی در کارگرانی که برای کارشان سرمایه گذاری شده بودند واقعی بود. نویسندگان این مطالعه نتیجه گرفتند که مشاغل علاقمند به نوآوری باید ننگ پیرامون رویاپردازی را برطرف کنند.
دینا کاپلان ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت The Path ، موافقت می کند. او می خواست یک شرکت مراقبه تأسیس کند اما تصوری از اینکه این شرکت واقعاً چه کاری انجام می داد نداشت. یک شب ، او هنگام شنا کردن در پشت در استخر ، در حال رویا کردن بود.
"من در حال تماشای ابرهای بالای سرم از غروب خورشید از رنگ سفید به خاکستری بود. ناگهان این ایده به ذهن من رسید. من به آب لگد زدم و در استخر ایستادم. و به دوستی که با او بودم گفتم: 'فهمیدم. من می دانم که چگونه راه را راه اندازی کنم. کاپلان به یاد می آورد ، من قصد دارم یک پرواز را به نیویورک رزرو کنم و شرکت را شروع کنم. "
این روزها ممکن است نتوانیم روی هواپیما بپریم وقتی ایده بسیار خوبی داشته باشیم ، اما هر کجا که هستیم می توانیم رویاپردازی کنیم.
منبع : psychologytoday